افزایش دو برابری جمعیت سالمندان تا سال ۱۴۲۱

شنبه 9 مرداد 1400
11:23
moragheb salmandan

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۲۱ جمعیت سالمندان ایران دو برابر می‌شود و در سال ۱۴۳۵ به یک سوم جمعیت کشور خواهد رسید، گفت: نخستین برنامه عملیاتی روشمند در حوزه سالمندی در سال ۱۴۰۲ پیاده‌سازی می‌شود.

شعار سال:حسام‌الدین علامه بر تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی علمی سند ملی سالمندی اظهار کرد: این دبیرخانه از خرداد ماه همزمان با دریافت بودجه فرآیندهای لازم و ضروری زیرساختی به منظور پیاده‌سازی سند را آغاز کرده است و امیدواریم که اولین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها مبتنی بر برنامه راهبردی اقتصادی از سال ۱۴۰۲ امکان پیاده‌سازی فراهم شود.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان تهرانپارس

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز دستگاه‌ها می‌توانند برنامه‌هایی را به صلاحدید و تدبیر خود براساس برنامه و بودجه‌ای اولویت‌دار و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه به صورت غیر روشمند اجرا کنند.

وی با اشاره به شتاب سالمندی کم نظیر ایران در جهان ادامه داد: پیش‌بینی این است که در سال ۱۴۲۱ جمعیت سالمند ایران دو برابر می‌شود و در سال ۱۴۳۵، جمعیت سالمندی از ۳۳ درصد عبور می‌کند و این مساله توجه و تمرکز جدی به حوزه سالمندی را جدی‌تر می‌کند.

علامه در ادامه بر لزوم ایجاد زیرساخت خدمات داوطلبانه و در منزل برای سالمندان تاکید کرد و افزود: طبق پیش‌بینی فقط پنج میلیون سالمند تنها در دو دهه آینده خواهیم داشت و با توجه به اینکه نگهداری این افراد در بستر اجتماع و درون خانواده سخت خواهد شد به همین منظور ایجاد پوشش مستمری مناسب، بیمه تکمیلی و مراقبت میان مدت سالمندی ضرروتی انکارناپذیر است و باید در برنامه‌ها بستر و فرایند اجرایی این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مقالات دیگر:باشگاه ورزشی بانوان پونک


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به moragheb است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]